"Målet med elevernas utbildning är att dem skall kunna rida samt sköta en egen häst" - Berit

Välkommen till ridskolan vid Lindsberg!

Här följer en liten redogörelse för hur ridskolan fungerar och vad den har för mål.

RUTINER

Tiden du har för din lektion är den tid du ska BÖRJA rida. Tänk då på att vara här i god tid innan, för att färdigställa din häst för lektion. Du bör alltså vara på plats minst 30 minuter innan ridning. Tänk också på att vi inte börjar tidigare, så du inte står färdig och stressar de övriga i gruppen, hjälp då istället dina kamrater om dom behöver hjälp. TILL FÖRÄLDRAR, tänk på att aldrig lämna ditt barn ensamt här när det är litet och okunnigt. Hästar är stora djur och barn oförutsägbara. Hjälp till att leda på knattestadiet, deltag i säkerhetsinformationsträffar. Jag försöker undvika stress, då ingen, inte minst hästarna mår bra av det. Därför är klockslagen inte lika viktiga här som på andra ridskolor. Alla ska ta ansvar för den häst de ridit, tvätta bettet, lägga filt på under den kalla årstiden. Se till att den sitter fast innan man går.

Hjälp gärna till att plocka bort hinder efter att vi hoppat. Håll ordning på dina och ridskolans saker. Har vi fint, rent och prydligt trivs vi alla här. I klubbstugan finns kyl, mikro, vattenkokare och kaffekokare, här kan du vänta medan ditt barn rider.

Hoppas du kommer att trivas här.

Berit Källung.

MÅL

Målet med elevernas utbildning är att dom skall kunna rida samt sköta en egen häst. Tävlingar är en bra milstolpe. När det är klubbtävlingar är det INTE vara här tid som gäller, då är det START TID som anges , därför måste du vara här i god tid innan.

Stall Lindberg, Vik, 642 63 Mellösa
Berit Källung
Bg: 5670-6062

Mail: berit.kallung@hotmail.com

Lektionspriser

230 kr/junior 40 min

250 kr/junior 50 min

280 kr/senior 50 min

Ridlekisavgift 140 kr/tillfälle

Alla priser (ej ridlekis) är för medlemmar i MeRK, ej medlem tillkommer 50:-/lektion.

Betalning sker 2ggr/termin oavsett grupp. Ridlekis skall betalas vid bokning, avbokning senast 2 dagar innan tillfälle.

Privatlektioner för Berit, 1 timme:

Med lånad häst:

Enskilt 500 kr

2 pers. 450 kr/st

3 pers 400 kr/st

Med egen häst:

Enskilt 400 kr

2 pers. 350 kr/st

3 pers 300 kr/st

(Rider man i grupp utanför ordinarie arbetstid/lektionsverksamhet

priset 350 kr/pers.)

Privatlektion enskilt 30 min